Strategie
Na následujících řádcích se dozvíte, jak co nejrychleji dosáhnout solidního postavení a slušného umístění. Je třeba si uvědomit, že tento návod má určité nedostatky (já osobně hraji jiným způsobem), ale je jakýmsi všeobecným předpisem, umožňujícím dosáhnout rychlého růstu postavy. K největšímu z již zmíněných mínusů patří menší konkurenceschopnost proti těm, kteří jedou pomaleji, ale vydělávají více (na druhou stranu je brzy necháte daleko za sebou, tak co).
Obecné hraní hry
Level 1 - 3
Nekupujte žádné zvíře, neboť zvířata stejně nestáhnou dobu úkolu pod minutu.
Berte ty úkoly, které trvají nejkratší dobu. Pokud jsou takové dva, vezměte te, který dává méně zkušeností. Chceme přece maximalizovat šanci na nalezení houbiček, ne?
Level 4 - 9
Co nejrychleji našetřete 10 zlatých na raptora/tygra (griffina si necháme na pozdější dobu, zatím není potřeba), snížíte tím čas potřebný pro plnění úkolů o 30%. Abyste peníze měli v co nejmenším čase, nevylepšujte žádné atributy, potřebujete totiž co nejrychleji maximalizovat počet úkolů.
Co se úkolů týče, berte ty, které mají nejlepší poměr zkušeností (tj. číslo, které získáte, když vydělíte počet zkušeností časem). Všechny odměny se totiž z vaší úrovní zvyšují, předměty v obchodech a z úkolů jsou z levely také lepší.
Úkoly berte dle následujícího pořadí: klíč od podzemí > lepší vybavení než je vaše > nejlepší poměr zkušeností > nejnižší čas
Level 10 a výše
Nyní se vyplatí koupit griffina. Pokud do něj investujete 25 hub, berte úkoly, které trvají 2.5 minuty a je za ně nejvíce zkušeností. Pokud takový není k mání, berte ten, který má nejlepší poměr zkušeností. Opět platí, že klíč od podzemí a výbava jsou důležitější než zkušenosti a délka úkolu.
Pokud na griffina nemáte, nebo si ho jednoduše koupit nechcete, musíte se svým raptorem/tygrem brát jen ty úkoly, které mají nejlepší poměr zkušeností (tj. neplatí pravidlo o nejkratším úkolu).
Okolo úrovně 9 - 10 začněte hledat cech se slušnými bonusy, velmi, opravdu velmi vám pomůže v dalším růstu.
Hlídka
Jestliže se řídíte tímto návodem, je opravdu nutné každý den poctivě chodit na hlídku a strávit zde ideálně přes 20 hodin! Nějak přece musíte vydělávat, když si berete úkoly jenom za zkušenosti, no ne?
Otázky & tipy & triky
Za co utrácet houby?
Jednoznačně za griffina (snižuje délku úkolů na polovinu, stojí 25 hub na 14 dní), úkolů není nikdy dost a kombinace raptora/tygra a pití piva v hospodě griffina v počtu úkolů neporazí (přepočteno na stejný počet hub).
Výhodnost investice hub do jednotlivých činností je následující: griffin > pití piva > darování houbiček cechu > nákup lektvaru života > investice do obchodování (nákup předmětů, výměna zboží) > hazard
Je třeba pamatovat, že porovnávat výhodnost pití piva, nákup lektvaru života a darování houbiček cechu není úplně vhodné, protože o pořadí těchto činností rozhoduje více faktorů (pozice postavy i cechu v Síni slávy, Podzemí, četnost cechovních válek).
Jaké kupovat předměty v obchodech?
Ty, které jsou lepší než ty současné a nestojí žádné houby (nebo stojí velmi malé množství hub). Průměrný předmět vám při rychlém růstu postavy vydrží pouze 1 - 3 dny, takže nemá smysl do něj investovat množství hub.
Také se vyplatí kupovat lektvary, pokud jsou k mání.
Za houby se vyplatí kupovat až na opravdu vysokých úrovních.
Jak používat lektvary?
Pokud je to jen trochu možné, používejte lektvary po třech.
Pokud ho potřebujete do podzemí, vezměte bonus pro svůj hlavní atribut, pro hlavní atribut soupeře a +25% života nebo bonus k výdrži.
Pokud jej používáze kvůli bojům, pak bonus pro hlavní atribut, bonus pro štěstí nebo výdrž a +25% života.
Jak rozložit atributy?
To je poměrně těžká otázka, záleží na stylu hraní, typu postavy i postavení v Síni slávy.
Obecně je dobré mít nejvyšší svůj hlavní atribut, výdrž na 60 - 90 % hlavního atributu (tj. cena výdže bude okolo 80% hlavního atributu), štěstí tak, aby stálo 35 - 45 % ceny hlavního atributu (tj. kritický úder udržujte okolo 22 - 28 %, s předměty může být i výrazně vyšší) a zbylé dva atributy tak, aby stály 10 - 15 % ceny hlavního.
Je výhodnější griffin nebo raptor/tygr a pití piva?
Než provedu jednoznačné porovnání, uvedu pár faktů: griffin stojí 25 houbiček na 14 dní, raptor 1 houbičku a 10 zlatých na stejnou dobu, pití piva doplní 20 bodů touhy po dobrodružství za 1 houbičku.
Vyjdu-li ze známé skutečnosti, za předpokladu, že vlastníte griffina, trvá nejdelší úkol přesně 10 minut a vlastníte-li raptora, či tygra, trvá 14 minut, mohu konstatovat, že úkoly jsou o 40 % časově náročnější, když máte raptora nebo tygra než když vlastníte griffina. Aby byl raptor či tygr schopen dosáhnout stejných výsledků jako griffin, potřebuje tedy denně 140 bodů touhy, což znamená nákup dvou piv. Za týden tedy utratíte 1 houbičku za zvíře a 14 × 2 = 28 houbiček za piva, celkem tedy 29 houbiček.
Což znamená, že griffin je o 4 houbičky na 14 dní výhodnější než raptor/tygr a pití piva.
Důležitá poznámka: Pokud je griffin příliš velká jednorázová investice (a nechete za houbičky utrácet peníze), kupte si raptora/tygra a dle potřeby popíjejte pivo. Jestliže navíc plánujete, že nebude moci tři a více dní (během 14 denního pronájmu zvířete) odehrávat, griffina si rozhodně nekupujte, neboť byste - co se týče houbiček - prodělali (griffin je výhodnější jen při denním odehrávání, viz výše).
Vyplatí se v Podzemí zabíjet monstra s vyšší úrovní než mám já?
Protože šance na nalezení epického předmětu je relativně malá (25 %), není na škodu zabíjet monstra s vyšší úrovní. A to navzdory faktu, že případný předmět, který je možno získat, bude mít level rovný menšímu z levelů postavy nebo nepřítele (PŘÍKLAD: Mám úroveň 33, jdu do podzemí, kde na mě čeká nestvůra s úrovní 38. Pokud mi padne předmět, bude mít úroveň 33.) Podzemí totiž skýtá zdroj dodatečných zkušeností a s vyšší úrovní postavy i zlata a tyto se vždycky hodí k rychlejšímu rozvoji.
Příslovečnou výjimkou je desáté patro každých jednotlivých kobek, kde musíte porazit epické monstrum a po jeho porážce vždy získáte epický předmět. Tady se vyplatí nějakou dobu posečkat, aby se vaše úroveň alespoň trochu blížila úrovni epického monstra (a epický předmět byl tedy lepší). Na druhou stranu nemá smysl otálet příliš (viz výše).