Výběr dobré zbraně
V poslední době se množí dotazy, jak zjistit která zbraň je nejlepší. Pokusím se tedy popsat postup, pomocí kterého to lze zjistit.
To, co nás u zbraní zajímá nejvíce, je velikost zranění, které jsou schopny udělit protivníkovi, proto není na škodu tohle číslo umět vypočítat.
Vypočítejme tedy útok zbraně:
- Nejprve vezmeme průměrný útok zbraně.
Příklad: V obchodě mám Dlouhý luk gamblerů s Poškozením 42 - 78 (~60) a bonusem k obratnosti +56. Jeho průměrný útok je 60. - Podle vzorce průměrný útok * (1 + hlavní atribut / 10) vypočteme, jaké průměrné poškození naše postava udělí v prvním kole. K hlavnímu atributu nezapomeňte připočítat případný bonus, který dává zbraň!
Příklad: Můj Blesk má průměrný útok 117, když si ho vezmu do ruky, budu mít inteligenci 704. Průměrné poškození je 117 * (1 + 704/10) = 8353,8. - A nyní započteme šanci na kritický zásah ze vzorce průměrné poškození * (100 + šance na kritický zásah) / 100. Opět nezapomínejte, že zbraň může vaši šanci na kritický zásah ovlivnit. Pokud si nejste jisti jaká tato šance bude, lze ji vypočítat ze vzorce 2,5 * štěstí / úroveň.
Poznámka: Vzorec výpočtu zranění kritickým zásahem vychází z předpokladu, že kritický zásah dává dvojnásobné zranění, pokud je tomu jinak, opravím ho.
Příklad: S Řešetovačkou epických superschopností je moje průměrné poškození 2453 a šance na kritický zásah 25.71. Průměrný útok včetně kritického zásahu tedy je 2453 * 125,71 / 100 = 3083,6663.
Nyní máme vypočtené útoky našich vysněných zbraní a zbývá tyto zbraně porovnat. Při tom musíme zohlednit několik kritérií. V seznamu uvedeném níže jsou kritéria seřazena víceméně podle důležitosti, což znamená, že když je nějaké splněno, už nemusíte pokračovat níže. Pokud seznam mluví o tom, že zbraně jsou lepší, či podobně dobré, vždy se má na mysli porovnávání jejich útoků včetně kritického zásahu.
Poznámka: V následujícím seznamu má Zbraň A vyšší útok než Zbraň B. Ve vzorcích je pod hesly Zbraň A, respektive Zbraň B, vždy myšlen průměrný útok včetně kritického zásahu.
Má-li Zbraň A výrazně vyšší útok, to jest Zbraň A / Zbraň B > 1,1, volíme Zbraň A.- Je-li Zbraň A jen mírně lepší, nebo stejně dobrá, ale hlavní atribut s ní máme lepší, bez ohledu na ostatní atributy, volíme Zbraň A.
- Jsou-li obě zbraně stejně dobré a to včetně atributů (Zbraň A / Zbraň B = 1), volíme tu s menším rozptylem.
Příklad: Zbraň A má poškození 77 - 123, Zbraň B 95 - 105, volíme zbraň B.
Jedinou výjimkou je situace, kdy moje postava má velmi vysokou šanci na kritický zásah (více než 35 %). Pak je v podstatě jedno, kterou zbraň zvolíme. - Jsou-li obě zbraně přibližně stejně dobré (Zbraň A / Zbraň B < 1.02), volíme tu, se kterou máme lepší hlavní atribut, je-li tento shodný, pak tu s lepší výdrží / štěstím, jsou-li shodné, tu s lepším útokem.
- Nespadá-li případ ani do jedné z uvedených kategorií a (Zbraň A / Zbraň B < 1.05), vybíráme tu ze zbraní, která má je lepší v následujících kategoriích - hlavní atribut > útok > výdrž/štěstí.
- Nespadá-li případ ani do jedné z uvedených kategorií a (Zbraň A / Zbraň B > 1.05), vybíráme tu ze zbraní, která má je lepší v následujících kategoriích - útok > hlavní atribut > výdrž/štěstí.
Poznámka: Poslední dvě odrážky nejsou směrodatné, máte-li například vysoký hlavní atribut (výrazně vyšší než ostatní na stejné úrovni) je výhodnější sáhnout po útoku než po dalším navýšení atributu.
Poznámka: Čím více útoků během boje provedete, tím je výhodnější mít větší poškození (je to způsobeno nárůstem poškození o 40 % v každém kole boje). Proto se válečníkům, kteří útoků provádí obecně nejvíce, vyplatí i velmi malé zvýšení poškození.
Poznámka: Výdrž a štěstí nejsou záměrně porovnávány. Pro každého je výhodnější něco jiného.